Urbani izziv Leto 2021, št. 12, april 2021
: 71-77
(Članki)
Avtor
Aleksandra Korpič
aleksandra.korpic97@gmail.com
Sandi Vaupotič
sandi.vaupotic@gmail.com
Nejc Gonza
nejc.gonza@gmail.com
Naslov članka
Arhitektura "pop-up" za nakupovanje na daljavo
Povzetek
Pojem »pop-up« v osnovni definiciji pomeni pojaviti oz. zgoditi se
nenadoma ali nepričakovano. Ko ga povežemo z arhitekturo, dobimo
arhitekturo, ki se v prostoru pojavi nenadoma in nepričakovano, kot
odgovor na trenutno stanje in potrebe. Arhitekti lahko s pomočjo
intervencij vplivamo na vedênje družbe v času takih razmer. Koncept,
ki smo ga razvili, temelji na tehnologiji drive-in in smo ga za uporabo v času epidemije virusnega obolenja nadgradi tako, da pomaga
preprečevati širjenje virusa brez začasnega zaprtja trgovin, lekarn,
restavracij ipd. Učinki predlagane rešitve se ne kažejo le v zmanjšanju možnosti širjenja virusa, ampak tudi v zmanjšanem številu zaposlenih
na čakanju oz. tistih, ki so izgubili delo zaradi epidemije. Vsak poslovni
prostor postane zaprta enota, v kateri je interakcija dovoljena le zaposlenim, ki so ustrezno testirani, širša javnost pa izdelke prevzema
brez neposrednih stikov.
Ključne besede
arhitektura v izrednih razmerah, arhitektura pop-up, epidemija, naroči in prevzemi